Vanliga frågor
Här får ni svar på de vanligaste frågorna. Har ni en annan fråga, tveka inte att höra av er via info@fenixordning.se
Vanliga frågor och svar
Vad är en ordningskonsult och organisatör?
Kort sagt så hjälper en professionell ordningskonsult och organisatör dig att få ordning. Det är inte alltid enkelt att få till den där optimala ordningen som förenklar i ditt liv, du kanske inte har tid eller möjlighet beroende på jobb eller familj, ibland kan det vara för emotionellt, eller vilken orsak den än må vara, det är där ordningskonsulten kan kliva in och hjälpa till. Ordningskonsulten kan organisera, omorganisera, rensa ut och strukturera upp ditt utrymme och de system du har. Genom hela processen när vi jobbar mot ditt mål så stödjer jag dig, och tillsammans skapar vi ett hem för själen.
Måste jag städa innan du kommer? eller städar ni?
Nej, gör inte det. Det blir mycket lättare för mig att identifiera problematiska områden du har i vardagen. Jag har sett många röriga utrymmen och det bästa är ju att vi tacklar dem tillsammans och får dem att fungera för dig i vardagen. Jag kan torka av de utrymmen vi arbetar med och dammsuger eventuellt dem, utöver det gör jag ingen städning.
Hur går det till när jag anlitar en ordningskonsult och hur lång tid tar det?
Du bokar in mig för en konsultation som sker antingen digitalt eller på plats. Under konsultationen så diskuterar vi dina problemområden, dina mål och din budget. Utifrån denna konsultation så gör vi en personligt anpassad offert. Alla organiseringsuppdrag är ju unika utifrån just dina mål och dina förutsättningar som exempelvis hur stort utrymmet är och hur lång tid ett uppdrag tar är därför lika unikt. Om du önskar kan jag ge förslag på olika förvaringslösningar och eventuella inköp. Dessa står du för, men jag kan handla åt dig.
Måste jag kasta mina saker?
Nej, jag kommer aldrig att tvinga dig att kasta dina saker. Däremot kan jag ställa frågor om dina saker och om du vill kasta något. Exempelvis om något är trasigt, är det trots allt något som du vill behålla, ser jag till att det det blir förvarat på bästa sätt. Genom mina frågor så guidar jag dig hela tiden gentemot dina mål, jag finns hela tiden med som ett stöd i den emotionella processen. Om det är saker du vill slänga eller skänka så ombesörjer jag även det. Jag kan också till viss del bistå med viss hjälp om du väljer att sälja något istället. Men huvudmålet är att vi organiserar och ordnar ditt hem.
Hur går en styling till?
Allt är beroende på vilket stylingpaket som har bokats. Men vissa delar är alltid samma.
1. Vi gör en kostnadsfri konsultation där vi ger tips och råd
2. Vi återkommer med en offert, enligt era önskemål, inom ett dygn.
3. Vi bokar en tid för själva stylingen 1-2 dagar innan annonsfotografering av er bostad, vi genomför då själva stylingen.
4. Stylingrekvisitan blir kvar i 4 veckor under visningstid. Behöver vi utöka tiden kan vi alltid göra det. Vill ni ha en uppfräschning av blommor inför visning kan vi tillhandahålla det efter överenskommelse.
5. När bostaden är såld kommer vi tillbaka och plockar ihop stylingen.
Utöver dessa steg kan det tillkomma steg utifrån er bokade tjänst.